قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

مراحل و چارت ترخیص کالا از گمرک

مراحل ترخیص کالا از گمرک به شرح زیر است:

1. ثبت اظهارنامه در سیستم EPL

اولین مرحله برای ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک ، تکمیل اظهارنامه در سیستم EPL و درج اطلاعات کالاها در این سیستم و بصورت آنلاین است. انجام این مرحله بصورت آنلاین است و نیازی به مراجعه حضوری نیست. طبق دستورالعمل های موجود در وب سایت رسمی گمرک (irica.gov.ir) برای ترخیص انواع کالا ، ارائه اظهارنامه گمرکی و کلیه اطلاعات مربوط به کالا برای ترخیص ضروری است.

 

مدارک لازم جهت اظهار کالا در گمرک

  1. اظهارنامه وارداتی قطعی
  2. کپی کارت ویزیت معتبر ، رسید انبار
  3. بارنامه
  4. ترخیص کالا از گمرک
  5. گواهی مبدا
  6. فاکتور یا لیست خرید
  7. اظهارنامه یا نامه ارزی به شما
  8. Proforma (پیش فاکتور)
  9. مجوز ثبت سفارش
  10. لیست عدالت
  11. خط مشی
  12. پروانه بهره برداری
  13. کاتالوگ ها و بروشورها
  14. مجوزهای قانونی و اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا مانند گواهی بهداشت ، استاندارد ، انرژی هسته ای ، قرنطینه نیروگاه و سایر موارد
  15. وکالت نامه رسمی ، کارت بدهی
  16. مجوز صادرات

لازم به ذکر است که برای تکمیل فرم در سیستم الکترونیکی مراقبت زیادی لازم است. شما می توانید این فرم را به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونی آنها تکمیل کنید ، اما به خاطر داشته باشید که مبلغی که برای هزینه ورودی پرداخت می کنید یکی از اطلاعات ضروری و در عین حال مهم در اظهارنامه ای است که در مرحله پردازش است.

 تکمیل اعلامیه شمرده خواهد شد. بنابراین در تکمیل فرم اظهارنامه بسیار مراقب باشید تا روند تکمیل آن بدون اشتباه انجام شود و خسارت مالی نبینید. در پایان ، این سیستم یک شماره سریال و یک شماره چرخش به شما می دهد. آن را چاپ کنید و برای مراحل بعدی ذخیره نکنید.

2. احراز هویت و مسیریابی

در این مرحله ، بخش احراز هویت ، که بخش فنی گمرک است ، اسناد شما را بررسی می کند و در صورت تأیید ، شماره ثبت یا کلبه را به شما اختصاص می دهد. دریافت کلبه به این معنی است که اظهارنامه واردات یا صادرات کالاهای شما با شماره خاصی ثبت و سپس مهر می شود.

3. کنترل کالا

در فرآیند ترخیص کالا ، کالاهای شما باید یکی از سه مسیر سبز ، زرد و قرمز را برای ارزیابی طی کنند. قرار گرفتن در مسیر زرد و قرمز به این معنی است که محصول شما باید توسط کارشناسان و بازرسان کنترل شود تا با اسنادی که ارائه کرده اید مقایسه و مطابقت داشته باشد. دایره ارزش ، مقدار اعلام شده ، سوابق گمرکی و غیره بررسی می شود.

برای اطلاعات در مورد مسیرهای گمرکی سبز ، زرد و قرمز کلیک کنید.

4. اخذ مجوزهای لازم

اگر محصول شما برای انتشار محصول و گواهینامه های تعیین شده توسط کارشناسان به مجوزها و مدارک لازم نیاز دارد ، باید در این مرحله تکمیل شود. گواهینامه هایی مانند استاندارد ، بهداشت ، ارتباطات از راه دور ، قرنطینه ، انرژی هسته ای ، تجهیزات پزشکی ، جهاد ، وزارت راه ، مالیات و ... از جمله آنها هستند.

5. بررسی تعرفه ها و تطبیق کالاها توسط یک متخصص

در این مرحله ، کارشناسان خدمات تعرفه گمرکی کالاها را بررسی می کنند و آنها را با اسناد کالا مطابقت می دهند. همچنین کارشناسان مجوزهای مرحله قبلی را مجدداً رصد می کنند ، آن را بررسی و مطابقت می دهند و در صورت عدم وجود مشکلی ، آن را امضا و تأیید می کنند.

6. صندوق و صدور سند ترخیص

صاحب کالا باید هزینه تعیین شده توسط گمرک را پس از تأیید نهایی به صورت نقدی پرداخت کند و پس از دریافت رسید مجوز سبز گمرک ، بار وی صادر می شود. و صاحب کالا می تواند اقدامات لازم را برای برداشت کالا از گمرک انجام دهد.

7. مجوز انبار و بارگیری

پس از صدور سند ترخیص کالا از گمرک ، هنگامی که تسویه حساب با شرکت حمل و نقل انجام می شود ، پس از دریافت رسید انبار و مدارک مورد نیاز ، مجوز ترخیص کالا از گمرک صادر می شود و هزینه انبارداری باید پرداخت شود. این هزینه در گمرکات مختلف متفاوت است و شامل موارد زیر است: هزینه تخلیه و بارگیری ، بیمه کالا ، زمان تحویل کالا در انبار و غیره.

8. خروج کالا از گمرک

پس از انجام کلیه مراحل فوق ، صاحب کالا می تواند قبض انبار را از انباردار گمرک دریافت کند. در واقع پس از بررسی مجوز سبز گمرک درب خروج ، انباردار چراغ انبار را صادر می کند و صاحب کالا می تواند برای بارگیری کالا به وسیله نقلیه گمرکی وارد شود. کالاها مجاز به خروج خواهند بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.