قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

چگونه از باتری یو پی اس مراقبت کنیم

باتری کم اعتمادترین جزء یو پی‌ اس است. در حالیکه در طول عمر یو پی‌ اس بیشتر قطعات خیلی کم دچار مشکل می‌شوند، باتری باید هر دو سال عوض شود و یکی از گران‌ترین قطعات یو پی اس نیز می‌باشد و معمولاً ۲۵% قیمت اولیۀ خرید را در بر می‌گیرد. در نتیجه برای یک یو پی اسکه ده سال و باتری که دو سال عمر می‌کند، کل هزینۀ جایگزینی باتری در طول عمر یو پی‌ اس برابر یا بیشتر از قیمت اولیۀ خرید می‌شود.

به طور کلی درجۀ اطمینان سیستم یو پی اس بیشتر از هر المان دیگری وابسته به اجزای DC است و تا سال‌های بسیار، باتری‌ها جزء DC بیشتر سیستم‌های یو پی اس خواهند ماند.
در ضمن طول خدمت باتری با رعایت مواردی قابل افزایش است.

چهار عامل اصلی که بر عمر باتری یو پی‌ اس اثر می‌گذارد:

  • دمای محیط
  • انرژی شیمیایی باتری یو پی اس و تعداد سیکل‌های تخلیه
  • چرخۀ پر و خالی شدن باتری
  • نگهداری و خدمات

دمای محیط
نمودار زیر نشان می‌دهد که چطور با افزایش دما، عمر باطری کاهش می‌یابد. ظرفیت خروجی باتری وابسته به دمای ۲۵ درجه سانتی گراد است. هر تغییری در این دما، کارائی باتری را تغییر می‌دهد و از عمر آن می‌کاهد. برآورد عمر باتری نسبت به دما این طور تخمین زده می‌شود که برای هر متوسط دمای سالانه ۸٫۳ درجه سانتی گراد بالای ۲۵ درجه، عمر باتری تا ۵۰% کاهش می‌یابد.

ظرفیت باتری یو پی اس توسط انرژی شیمیایی باتری برآورد می شود. به عبارتی دیگر قابلیت باتری برای تبدیل انرژی شیمیایی به جریان برق در مدت زمان معلوم و با سرعت مشخص. نمودار نشان می دهد که چطور با افزایش دما، عمر باتری کاهش می یابد.

تاثیر دما

 انرژی شیمیایی باتری یو پی اس و تعداد سیکل های تخلیه

هیچ باتری یو پی‌اس‌ای مادام العمر نیست اما یو پی‌ اس‌ ای که از تکنولوژی پیشرفته برای شارژ استفاده کند، کارکرد بیشتری خواهد داشت. با این وجود همۀ باتری‌های یو پی‌اس، قطعات الکترو شیمی هستند که قابلیت ذخیره و پخش برق آنها با گذر زمان کاهش می‌یابد. حتی اگر قواعد نگهداری از باتری را رعایت کنید، بعد از مدت مشخصی همچنان باید باتری را جایگزین نمود.
همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، تعداد و عمق سیکل‌های تخلیه نیز بر عمر باتری اثر می‌گذارد.

باتری‌ها تعداد سیکل های تخلیۀ مشخصی دارند (معمولاً ۲۰۰ تا) و در حالیکه به این عدد نزدیک می‌شوند، ظرفیت آنها به تدریج کم می‌شود. گفته می‌شود که باتری در ظرفیت ۸۰% به انتهای عمر خود رسیده است. بسیاری از تولید کننده‌های یو پی‌اس تعیین زمان انتهای عمر باتری را ضمانت می‌کنند اما همۀ تولید کننده ها این کار را نمی‌کنند.

با تولید کننده هماهنگ کنید تا ببینید آیا زمان انتهای عمر باتری بعد از تعداد مشخصی تخلیه نیز ضمانت می‌شوند یا نه. تعداد سیکل‌ های تخلیه وابسته به کیفیت منبع شبکه برق است. هر چه بیشتر برق شبکه افت کند، یو پی‌ اس بیشتر از باتری استفاده خواهد کرد و باتری بیشتر تخلیه خواهد شد. تغییرات نرمال در ولتاژ شبکه در طول روز باعث می‌شود که بعضی از یو پی‌ اس‌ ها بیشتر از یو پی‌اس‌های دیگر از باتری استفاده کنند. برای مثال یو پی‌اس تعامل بین خطوط بدون فلایویل، هر بار که کلید پله ای ترانسفورماتور برای تنظیم ولتاژ سوئیچ کند، از باتری استفاده می‌کند. معمولاً یو پی‌اس آنلاین به اندازۀ یو پی‌اس آفلاین از باتری استفاده نمی‌کند. هر چه میزان ولتاژ ورودی گسترده‌تر باشد، یو پی‌اس کمتر از باتری استفاده می‌کند و بالعکس.

چرخۀ پر و خالی شدن باتری

در زمان هر گونه اختلال در برق شهری (افت شدید جریان یا قطعی برق) یو پی‌ اس از برق باتری استفاده می‌کند. هر چه یو پی‌ اس کمتر مجبور باشد از برق باتری استفاده کند، عمر باتری بیشتر خواهد بود. زمانی که برق شهری به حالت اولیه برگردد، باتری شارژ می‌شود و برای استفادۀ آتی آماده می‌شود. کل این حلقه، یک چرخۀ پر و خالی شدن نام دارد. هر بار تخلیه و به دنبال آن شارژ مجدد، تا چند درصد ظرفیت نسبی باتری یو پی‌اس را کاهش می‌دهد. طول مدت زمان این چرخه نیز باعث کاهش ظرفیت باتری می‌شود. باتری یوپیاس قادر است در چرخه‌های کوتاه مدت بسیار یا چرخه‌های بلند مدت کم برق فراهم کند.

نگهداری و خدمات

آخرین عامل مورد بررسی، نگهداری و خدمات باتری یو پی اس است. باتری یو پی اس بدون مراقبت و کنترل مرتب قادر است:

  • مقاومت در برابر گرما در قطب ها نشان دهد
  • بارگزاری نامتناسب داشته باشد
  • کاهش محافظت نشان دهد
  • اختلال نابهنگام داشته باشد

معرفی یو پی اس Eaton 9130

دستگاه

powerware-9130/”> یو پی اس Eaton 9130

با استفاده از تکنولوژی Online و قابلیت افزایش زمان پشتیبانی از طریق اتصال باتری External ، برای کاربردهای مختلف از جمله تجهیز سرورها، شبکه های کامپیوتری ،سیستمهای ذخیره سازی اطلاعات، سایر تجهیزات IT و همچنین تجهیزات پزشکی کوچک و متوسط مناسب می باشد. استفاده از دستگاه ۹۱۳۰ با توجه به راندمان بالاتر از ۹۵% این دستگاه، سبب کاهش میزان و هزینه برق مصرفی شده و از سوی دیگر وجود مدار ABM باعث می گردد که طول عمر با تری های دستگاه تا حدود ۵۰% افزایش یافته و در نتیجه هزینه تعویض باتری در دوران کار کرد دستگاه کمتر از دستگاه های مشابه باشد. این دستگاه مجهز به LCD رنگی بوده و در نتیجه مانیتور نمودن عملکردها و مقادیر ولتاژ و جریان و وضعیت باتری آن به سهولت انجام می پذیرد.

مشخصات

• تکنولوژی On-line double conversion
• مجهز به مدار اصلاح ضریب توان ورودی
• نمایشگر LED
• راه اندازی خودکار در زمان برگشت برق
• شکل موج خروجی کاملاً سینوسی
• محدوده وسیع ولتاژ و فرکانس ورودی
• قابلیت افزایش آمپرساعت باتری جهت پشتیبانی طولانی
• دارای کامل‌ترین مدار حفاظتی
• شارژرهای سوئیچینگ با توان‌های مختلف
• قابلیت نصب کارت SNMP
• راندمان بالای انرژی
• کنترل پیشرفته میکروپروسسوی
• نرم افزار قدرتمند مدیریت یو/پی/اس

کشور سازنده:ایالات متحده آمریکا
تکنولوژی ساخت:On Line Double Conversion
توان های موجود:2-3 KVA

موارد استفاده : کامپیوتر شخصی، تجهیزات ویدئویی و صوتی، شبکه‌های کوچک، مراکز سانترال، فروشگاه‌ها، سیستم‌های امنیتی، شبکه های سرور، سیستم های بانکی،، دستگاههای آزمایشگاهی و بیمارستانی

معرفی یو پی اس برند EXIMPOWER - قسمت 3

15 خصیصه بارز محصولات EXIM POWER  نسبت به سایر یو پی اس ها  به شرح زیر است :

  • محدوده گسترده در دریافت برق ورودی AC220± 30% در صد,  که این امر موجب استفاده کمتر از باتری و انرژی ذخیره شده آن در افت و خیز برق شهر میشود و لذا یو پی اس امکان ارایه برق مناسب از باتری در هنگام قطعی برق را برای مدت زمان طولانی تری دارد. در حالی که اکثر یو پی اس های داخل کشور محدوده ای در حوالی 220± 20% درصد را پشتیبانی می کنند.

 

  • محدوده گسترده دریافت فرکانس برق ورودی شهر –محدوده(40تا 70HZ) میباشد که قابلیت کارکرد با انواع ژنراتور و با فرکانسهای مختلف را به یو پی اس بدون استفاده از باتری را میدهد . در حالی که برای اکثر یو پی اس ها بازه پشتیبانی فرکانس  محدوده کوچکتر  50±10% HZ  است . در خارج از این محدوده یو پی اس از باتری خود استفاده میکند .وذخیره باتری زودتر تمام میشود .

 

  • THDI کمتر از 5% که باعث میشود یو پی اس بتواند تقریبا باژنراتور توان معادل خود کار کند . این در حالی است که در اکثر یو پی اس های عرضه شده در کشور این میزان به حدی بالا است . که شرکت اکثرا از قید این مشخصه در کاتالوگ خود خود داری می کنند.

 

  • ضریب توان یو پی اس های شرکت فیام در عدد   8به صورت استاندارد و 0.9بصورت سفارشی تعبیه شده است  اما در سایر محصولات تولیدی مانند اکثر یو پی اس های داخلی و خارجی عرضه شده در ایران   ضریب توان نهایتا عدد 0.7 میباشد که این امر موجب میشود تا مثلا در دستگاهی به توان 10KVA  توانی معادل 1000 الی 2000 وات کمتر از دستگاههای شرکت فیام صنعت در خروجی خود ارایه کند.

 

  • جریان شارژ قوی در دستگاههای مجموعه فیام صنعت با برند EXIM POWER باعث شده است تا این دستگاها قابلیت کارکرد با باتری های آمپر بالا برای  Backup های طولانی تر را داشته باشد همچنین شدت جریان های بالا وکنترل شده در شارژر باعث میشود تا باتری ها در مدت زمان کمتری نسبت به سایر یو پی اس های داخل کشور شارژ شوند .در بسیاری از یو پی اس ها این قابلیت  با اضافه کردن یک شارژر در جعبه باتری بدست آمده است .  این کار نه تنها به لحاظ استاندارد پذیرفته نیست بلکه عملا ولتاژ خطرناک برق شهر را به جایی که هیچ نصاب و یا تعمیر کاری فکر نمیکند (در درون جعبه باتری) می کشاند و خطر جانی برای تعمیر کار را چند برابر  می کند .  ضمن اینکه با کارکرد و درشارژ داخلی یوپی اس  شارژبیرونی (درون جعبه باتری ) احتمال خطادر عملکرد هر یک از این دو شارژر اضافه میگردد  و امکان متورم شدن  باتری ها بسیار افزایش    می یابد .
  • وجودقابلیت تنظیم ولتاژ خروجی در ولتاژ های 200-208-220-230و240 بصورت نرم افزاری در این یو پی اس ها که در بسیاری از موارد شبیه به آن این set کردن از پتاسیومتر هایی که بر روی برد یو پی اس  وجود دارد توسط تکنسین های شرکت ارایه دهنده انجام میشود .
  • سیستم فن هوشمند با چهار سرعت کاری به نسبت میزان کارکرد  دستگاه میباشد.که باعث میشود حرارت  داخلی  یو پی اس تحت کنترل دقیق تر قرار گیرد. اما در سایر یو پی اس ها اکثرا سستم خنک کننده فن با یک سرعت یا نهایتا دو سرعت کار کنترل را انجام میدهد وتوان محدود تری دارد.
  • طراحی بسیار مناسب (COMPACT DESIGN) :
  • این یو پی اس بصورتی طراحی شده است که مناسب جهت نصب در محیط هایی است که با کمبود جا روبرو هستند. همینطور این سیستم دارای وزن کمتر نسبت به سایر یو پی اس ها ست و برای حمل و نقل از سهولت بیشتری برخوردار است .
  • دارای دو بردDSP است که در اکثر یو پی اس ها یک برد وجود دارد طبیعتا فرآیند  تحلیل سیگنال دیجیتالی در مدل فیام صنعت بهتر پردازش میکند.
  • این یو پی اس ها دارای حفاظت در برابر جریان بالا,اضافه بار ,اتصال کوتاه و اتصال معمولی,حفاظت در برابر رعدو برق و همینطور انواع شوک های شبکه از قبیل surge,sag و spike  میباشد.
  • این یو پی اس ها دارای تکنولوژی HOT SWAPPALE BATTERY هستند  یعنی در زمانی که برق شهر وجود دارد و در هنگام کار دستگاه در  صورت نیاز بدون نیاز به قطع یو پی اس ویا قطع برق شهر  امکان تعویض باتری یو پی اس وجود دارد.

در تمام این مدت یو پی اس با استفاده از بخش RECTIFIER  خود برق ورودی را دریافت نموده وبا انجام عملیات dc سازی و سپس ac کردن آن ولتاژی کاملا تثبیت شده و بدون نویز را با تلرانس و دقت 1% در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

  • از انجاییکه snmp پروتکل ارتباط شبکه ای  یو پی اس با اپراتور است

این شرکت با ارایه دادن snmp  های  تولید شرکت EXIM POWER  توانسته است ارتقاء پذیری بسیار بالایی بین این پروتکل ارتباطی و     یو پی اس برقرار کند . واز انجایی که تنها دو شرکت دیگرEaton-Megatech   تولید کننده SNMP  در دنیا هستند فاکتور بسیار مهمی در ثابت کردن تکنولوژی بالا در محصولات شرکت EXIM POWER است

  • این یو پی اس ها دارای قابلیت ارتقاء پذیری نرم افزاری هستند که باعث میشود شما با خرید یو پی اس در سالهای آتی UPDATE اخرین نرم افزارهای ان استفاده کنید ومطمئن باشید که به هیچ وجه برای دسترسی بیشتر به سخت افزار جدیدتر نیاز ندارید .
  • .قابلیت تحمل اضافه بار را تا 150 برابر ظرفیت را به مدت 1 دقیقه دارا ست و همینطور قابلیت تحمل اضافه ظرفیت   بین  150تا 125  درصد را تا 10دقیقه داراست اما سایرین در این رنج  راتا 1 دقیقه ساپورت میکنند.

 

معرفی یو پی اس برند EXIMPOWER - قسمت 2

  مشخصات فنی برتر             ضریب THDi<5%  :

همانطور که میدانید دستگاه یو پی اس یک بار غیر خطی است که وقتی به شبکه برق شهر وصل میشود هارمونیکهایی را تولید میکند.این هارمونیک ها هر چه بیشتر باشند تأثیرات مخرب تری به شبکه برق شهر منتقل میکنند .

THDi پارامتری است که میزان آن در یک یو پی اس می تواند نشان دهنده میزان تأثیرات مخرب یک وسیله برقی در شبکهبرق شهر باشد . این پارامتر در یوپی اس های مختلف می تواند در محدوده   (5% الی 50%) باشد  همینطور این پارامتر تاثیر به سزایی در کارکرد بهینه تر یو پی اس با ژتراتور دارد . به این ترتیب که هرچه میزان THDi به عدد صفر نزدیک باشد قابلیت کارکرد بهینه یو پی اس با ژنراتور هم سنگ خود بیشتر  است. یعنی اگر THD  به 30%  یا بالاتر از ان برسد یو پی اس تنها قابلیت  کار باژنراتوری با 2الی 3 برابر یا حتی بیشتر از توان خود دارد .

بعنوان مثال اگر شرکتی دارای ژنراتور 6KVA   باشد و از یو پی اسی با این توان  اما با  30THDI   درصد استفاده کند این یوپی اس تنها میتواند 2KVA از 6KVA  توان خروجی ژنراتور را به مجموعه تحویل دهد بنابر توضیحات مذکور  اگر شرکتی از ژنراتور استفاده میکند منطقی است در هنگام خرید یو پی اس به پارامتر حیاتی توجه ویژه ای داشته باشد .

اثر تخریبی بزگ بودن THDI  تغییر شکل موج سینوسی برق شهر برای سایر مصرف کنندگان برق است و البته هزینه ای را نیز به کنتورهای که دیماند را نیز نشان میدهد به صورت ماهانه اضافه میکند .

THDI<5% از بررتری های این سیستم است زیرا بزرگ بودن این پارامتر در سایر سیستم ها به حدی است که معمولادر مشخصات فنی و کاتالوگ های تولید کنندگان درج نمی شود .

2-2 – INPUT POWER FACTOR  :  INPUTPF>0.9  یا ضریب توان در ورودی یک سیستم الکترونیکی مثل یوپی اس که از دیدگاه برق شهر بعنوان یک بار غیر خطی شناخته میشود . معمولا عامل بسیار تأثیر گذاری در ایجاد بار REACTIVE   روی  شبکه برق شهر است در برخی از یو پی اس ها با استفاده از یک سیستم الکترونیکی  اصلاح ضریب توان (PFC-Power Factor correction ) این پارامتر را که در اکثر یو پی اس ها حدود0.6   – 0.7  را به عددی نزدیک به عدد 1 میرسانند . در این صورت یو پی اس از لحاظ  امپدانسی  برای شبکه برق شهر مانند یک بار خطی میشود برای انجام این کار یا باید نوعشارژر آنها را از انواع  SCR   است .

این مشکل با یک مدار POER FACTOR FILTER  کمی اصلاح میشود ولی هرگز به مانند مدارات سیستم IGBT  نمیشود  . در یو پی اس های مدل   EXIM POWER  این کار به گونه ی اول انجام  شده است .لذا INPUT POWER FACTOR  به عدد استثنایی  0.99 رسیده است .

از طرفی  POWER FACTOR خود سیستم در مدل های ,1KVA, 2KVA 3KVA   عدد 0.9 است  ( بصورت سفارشی می توان از 0.8 استفاده کرد ).

لذا توانایی سرویس دهی به بارهایی با توان 20% بالاتر نسبت به مدلهای مشابه دارا است . برای مثال توان یک سیستم 6KVA  در این سیستم در حدود 5400 وات است  در صورتی که در سیسستم های مشابه  در بهترین حالت این توان به حدود 4200 ومیرسد .

2-3-وجود نرم افزار و سخت افزار مانیتورینگ (SNMP) :

شاید برای شما هم پیش آمده که در زمان قطعی برق و عدم دسترسی  به صفحه LCD  یو پی اس نتوانید از مقدار زمان پشتیبانی یو پی اس خبر دار شوید  کارت   SNMP به همراه نرم افزار  LanSafe   به مشتری این امکان را میدهد که در هر زمان به شرایط کامل  یو پی اس از قبیل ولتاژهای ورودی-خروجی –  دمای داخلی – ولتاژ باتری ها و… از طریق کارت SNMP  دسترسی داشته باشد ودر زمان قطعی برق شهر بتواند مدیریت صحیحی را بر روی مصرف کنندها انجام دهد . در  ضمن با استفاده از کارت SNMP  میتوان کلیه مشخصه های یو پی اس را کنترل نموده ودر صورت نیاز تغییر داد .

معرفی یو پی اس برند EXIMPOWER - قسمت 1

1-مشخصات ظاهری و فیزیکی یو پی اس :

وزن کم : همانطور که میدانید از مشخصات بسیار مهم در زمان سرویس و نگهداری در مورد یک یو پی اس بحث وزن این سیستم است

وزن یک یو پی اس از جمله اشکالات انواع یو پی اس هاست  و معمولا”  سرویس کار را با این مشکل روبرو می سازد از آنجایی که وزن یک سیستم  یو پی اس  6KVA   مدل   Eximpower  حدود 18 کیلو گرم است ( به  دلیل تکنولوژی پیشرفته ) این مشکل برای سرویس کار برطرف می شود این مزیت باعث میشود حمل و نقل این سیسیتم نیز حتی به طریق  هوایی به آسانی و با هزینه منطقی تری انجام شود

حجم کم ابعاد بسیار کوچک این یوپی اس از جمله برتری هایی است که مشتریان این سیستم را قادر میسازد که این سیستم را در فضا های کوچک البته دارای مسیر خنک کننده هوایی مناسب مورد استفاده قرار دهند  ابعاد این سیستم  4775*2113*340   mm  است . گفتنی است اکثر شعب بیمه و بانک به دلیل استفاده از حدود 12تا 15  کامپپیوتر در شعب خود و همینطور استفاده از یک عدد دستگاه ATM   و یک شماره انداز  توانی معادل 4الی 5 هزار وات مصرف دارد . برای پاسخگویی به این نیاز باید از یک عدد دستگاه  6KVA  استفاده شود از این رو برای تجهیز یک شعبه  با توجه به گرانبها بودن متراژ محیط های اداری – تجاری (از 15 الی 40 میلیون در هر متر مربع) حجم و اندازه فیزیکی مناسب جزء نکات  حایز اهمیت در انتخاب یک یو پی اس است .

یوپی اس های با توان 6KVA  شرکت فیام صنعت دارای اندازه فیزیکی (W 42 H 110 L 55 )  انتخاب مناسبی برای محیط های مذکور است . دارا بودن تکنولوژی  Hi-TECH   باعث بالا  بردن قابل توجه عملکرد و بازدهی در این نوع از یو پی اس ها به نسبت سایر یو پی اس هاست .

ظاهری شکیل و زیبا و ساده : ظاهر مناسب این توان را به مشترین میدهد که بتوانند این سیستم  رادر محیط عادی کار خود بدون نیاز به هیچ پوششی که معمولا  برای پنهان کردن ظاهر زمخت و نا زیبا انواع یو پی اس ها استفاده میشود بکار برند . در واقع میتوان یو پی اس ها را بجای استقرار در انباری ها  ویا کمد های تنگ  و تاریک به فضایی مناسب با دمایی بهتر منتقل کرد  و از کارایی و عمر بالاتری برخوردار شد . این مشخصه باعث میشود بدون نیاز به نرم افزار های خاص  براحتی  آلارم های خود را به گوش مصرف کننده برساند.