قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

باتری های یو پی اس را بیشتر بشناسیم

1-عمده ترین باتری های مورد استفاده در صنعت باتری های اسیدی و باترهای بازی یا نیکل کادمیوم می باشند .

 

2- فرق سلول و بلوک چیست و ولتاژ هر یک چه میزان باشد ؟

واحد هر باطری یک سلول می باشد که متناسب با نوع باطری ولتاژ نامی آن متفاوت می باشد . در باطری های اسیدیولتاژ  نامی هر سلول 2V و در باطریهای Ni-cad این ولتاژ 1.2v می باشد . این ولتاژ بستگی به نوع آند ، کاتد و الکترولیت دارد چنانچه تعدادی از سلولها کنار هم چسبیده باشند یک بلوک را تشکیل می دهند که در باطریها ی اسیدی معمولاَ 2 v و6 v و12 v و در باطری های بازی 1.2v و 2.4v و 3.6v مرسوم می باشد .

3- آمپر ساعت در باتری به چه معنی می باشد ؟

ظرفیت هر باطری با آمپرساعت نمایش داده می شود .                                                                                     ساعت×جریان  AH = A*H =

یکدهم  ظرفیت باتری های اسیدی معرف جریانی است که باطری فوق به مدت 10 ساعت قادر به تامین می باشد . بدیهی است در صورت نیاز به استفاده از جریان بیشتر این زمان کمتر خواهد بود . رابطه تغییر جریان و مدت زمان غیر خطی می باشد و مقدار دقیق می بایست از جدول محاسبه گردد .

دو دهم ظرفیت باتری های بازی معرف جریانی است که باطری فوق به مدت 5 ساعت قادر به تامین می باشد .

جهت شارژ مجدد باتری های جریان معمول برابر  0.1 تا حداکثر 0.2 و ظرفیت آنها در باطری های نوع  H تا 0.4 ظرفیت نامی آنها  باطری پیشنهاد می گردد .

4- آیا باطریها را می توان به هم متصل نمود ؟

جهت تامین ولتاژ بالاتر می توان تعداد باتری دلخواه را با هم سری نمود .

جهت تامین ظرفیت بالاتر می توان باتریها ی سری شده به شکل فوق را با هم موازی نمود .

توجه:  در سری موازی کردن ولتاژ و ظرفیت باطریها می بایست یکنواخت باشد .

 

-ولتاژهای float ، equalize  ،Boost ، Initial در باطریها چیست ؟

در شارژ و نگهداری باطری ها ولتاژهای مختلفی می بایست بکار گرفته شود که مقادیر این ولتاژها در باتری های مختلف و کارخانه های مختلف متفاوت میباشد  . مقدار این ولتاژها نسبت به دما متغیر بوده و برای تنظیم دقیق می بایست به کاتالوگ مراجعه نمود جدول زیر مقادیر نامی ولتاژهای فوق را نشان میدهد .

 

 

باطری اسیدی بازباطری سیلدباطری Ni-cad
Float یا نگهداری2.352.251.4
Equalizeیایکنواخت سازی2.352.31.5
Boost یا شارژ سریع2.402.351.55
Initial یا شارژ اولیه2.6ندارد1.60

 

 

 

مقاومت داخلی و جریان اتصال کوتاه باتری ها چیست ؟ هر باتری همانند یک منبع تغذیه دارای یک ولتاژ خروجی و یک مقاومت داخلی می باشد مقاومت داخلی باطریها حدود دهم  میلی اهم و جریان اتصال کوتاه حدودی از تقسیم ولتاژ نامی بر مقاومت داخلی بدست       می آید .

 

هر چه مقاومت داخلی کمتر باشد مشخصه باتری بهتر می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.