قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

مدت زمان برق دهی یا بک آپ (Backup Time) چیست؟

مدت زمان برق‌دهی عبارت است از مدت زمانی که یوپی‌اس می‌تواند از طریقباتری‌ها بار را تغذیه کند. Backup Time به عوامل مختلفی بستگی دارد مهمترین آنها عبارتند از: میزان بار حقیفی (active) متصل به ups، تعداد باطریهای دستگاهups، آمپر ساعت باطریها و سطح شارژ باطریها .

Ups بنابر عواملی وارد حالت بک آپ می شود که از جمله مهمترین آن عوامل شامل:

  • قطع  کامل برق شهر (برق ac ورودی ups )
  • خارج از رنج بودن ولتاژ برق ورودی ups: که بسته به نوع یوپی‌اس متفاوت است و در دیتا شیت آن به عنوان میزان رگولاسیون مطرح می شود.
  • خارج از رنج بودن فرکانس برق ورودی ups : (با همان توضیحات ردبف فوق)
  • اکنون مهمترین  نکته‌ آن است که در صورت وقوع هر یک از حالت‌های فوق ups چه مدت زمانی می‌تواند از شارژ باتری‌ها برای برق‌دهی استفاده  کند ؟ به این مدت زمان اصطلاحا  بک پ تایم آپآأآپ تایم یا زمان برق‌دهی می گویند . اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که به مرور زمان به تدریج زمان بکاپ‌آپ باطری کم می شود و همواره ثابت نخواهد بود . حتما این مورد را تجربه کرده اید که گوشی موبایل شما بعد از گذشت یکسال دیگر همانند ماه‌های اول شارژ نگه نمی‌دارد و یا باتری لپ‌تاپ شما بعد از گذشت دو سال خیلی سریع‌تر discharge می‌شود. باطری‌های یups  هم از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیستند و به خاطر دلایل مختلفی افت خواهند کرد . در این مقاله به صورت کامل عوامل موثر در مدت زمان برق دهی باتری بررسی شده‌ اما بطور خلاصه می‌توان به این دلایل اشاره نمود:

متغیر بودن این عوامل سبب می‌شود تا برای برآورد مدت زمان٬ برق دهی  از جداولی خاص استفاده شود که در آن عوامل دما٬ سلامت و عمر باتریرا به صورت میانگین٬ ثابت یا خوشبینانه در نظر می‌گیرند. در این جداول چند بازه برای میزان بار (به درصد توان یوپی‌اس یا وات) و چند بازه زمانی درج شده است و مثلا می‌توان فهمید  که اگر از ۵۰ درصد توان ی ups  استفاده شود آنگاه مثلا ۲۰min زمان برق‌دهی خوهیم داشت.
به عنوان یک نکته دیگر، باتری به علت  ماهیت شیمیایی خود رفتاری خطی از  خود نشان نمی‌دهد. به همین علت نباید در محاسبات خود ضرایب خطی برای برآورد زمان برق دهی استفاده کرد. در جدول زیر نمونه‌ای از زمان برق دهی  نسبت به درصد بار برای یک یوپی‌اس ۱۰کاوا آورده شده است. همان طور که مشاهده می کنید اگر بار ۴۰% باشد در آنصورت  ۱۰۳ دقیقه زمان backup timeخواهد بود. اما اگر بار دو برابر شود این زمان نصف نشده و به جای ۵۲ دقیقه، حدودا مدت ۴۴ دقیقه backup می‌دهد.

درصد بار۲۰۴۰۵۰۶۰۷۰۸۰۱۰۰
مدت زمان بکاپ (دقیقه)۲۳۴۱۰۳۷۴۵۷۴۹۴۴۳۴

متغیر بودن این عوامل ٬ عدم تسلط فنی به باطری٬ تجاری بودن و تغییرات مداوم باطری مصرفی معمولا باعث می‌شود که شرکت‌های عرضه کنندهups  از دادن این جداول خودداری کنند . از طرفی چون مشتری کاملا توجیه نیست که این جداول و ارقام هم بدون خطا نیست و به خیلی چیزها بستگی دارد و ممکن است فردا روزی ادعای ضرر و زیان نماید لذا عرضه‌کنندگان یوپی‌اس را به ندادن این جداول بیشتر تشویق می‌نماید. اما باید در نظر داشت که شرکت‌های حرفه‌ای و فنی از دادن این اطلاعات ترسی ندارند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان میزان ‌Backup time واقعی را با توجه به شرایط محیطی و بارهای متصل اندازه‌گیری کرد استفاده از تست‌هایی مانندTest Until Battery Low یا تست تا زمان خالی شدن باتری می‌باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.