قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

قیمت فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس ، قیمت یو پی اس , باطری یو پی اس , فروش ups، فروش انواع یو پی اس ، باتری شارژر , فروش یو پی اس , باتری یو پی اس

معرفی یو پی اس برند EXIMPOWER - قسمت 2

  مشخصات فنی برتر             ضریب THDi<5%  :

همانطور که میدانید دستگاه یو پی اس یک بار غیر خطی است که وقتی به شبکه برق شهر وصل میشود هارمونیکهایی را تولید میکند.این هارمونیک ها هر چه بیشتر باشند تأثیرات مخرب تری به شبکه برق شهر منتقل میکنند .

THDi پارامتری است که میزان آن در یک یو پی اس می تواند نشان دهنده میزان تأثیرات مخرب یک وسیله برقی در شبکهبرق شهر باشد . این پارامتر در یوپی اس های مختلف می تواند در محدوده   (5% الی 50%) باشد  همینطور این پارامتر تاثیر به سزایی در کارکرد بهینه تر یو پی اس با ژتراتور دارد . به این ترتیب که هرچه میزان THDi به عدد صفر نزدیک باشد قابلیت کارکرد بهینه یو پی اس با ژنراتور هم سنگ خود بیشتر  است. یعنی اگر THD  به 30%  یا بالاتر از ان برسد یو پی اس تنها قابلیت  کار باژنراتوری با 2الی 3 برابر یا حتی بیشتر از توان خود دارد .

بعنوان مثال اگر شرکتی دارای ژنراتور 6KVA   باشد و از یو پی اسی با این توان  اما با  30THDI   درصد استفاده کند این یوپی اس تنها میتواند 2KVA از 6KVA  توان خروجی ژنراتور را به مجموعه تحویل دهد بنابر توضیحات مذکور  اگر شرکتی از ژنراتور استفاده میکند منطقی است در هنگام خرید یو پی اس به پارامتر حیاتی توجه ویژه ای داشته باشد .

اثر تخریبی بزگ بودن THDI  تغییر شکل موج سینوسی برق شهر برای سایر مصرف کنندگان برق است و البته هزینه ای را نیز به کنتورهای که دیماند را نیز نشان میدهد به صورت ماهانه اضافه میکند .

THDI<5% از بررتری های این سیستم است زیرا بزرگ بودن این پارامتر در سایر سیستم ها به حدی است که معمولادر مشخصات فنی و کاتالوگ های تولید کنندگان درج نمی شود .

2-2 – INPUT POWER FACTOR  :  INPUTPF>0.9  یا ضریب توان در ورودی یک سیستم الکترونیکی مثل یوپی اس که از دیدگاه برق شهر بعنوان یک بار غیر خطی شناخته میشود . معمولا عامل بسیار تأثیر گذاری در ایجاد بار REACTIVE   روی  شبکه برق شهر است در برخی از یو پی اس ها با استفاده از یک سیستم الکترونیکی  اصلاح ضریب توان (PFC-Power Factor correction ) این پارامتر را که در اکثر یو پی اس ها حدود0.6   – 0.7  را به عددی نزدیک به عدد 1 میرسانند . در این صورت یو پی اس از لحاظ  امپدانسی  برای شبکه برق شهر مانند یک بار خطی میشود برای انجام این کار یا باید نوعشارژر آنها را از انواع  SCR   است .

این مشکل با یک مدار POER FACTOR FILTER  کمی اصلاح میشود ولی هرگز به مانند مدارات سیستم IGBT  نمیشود  . در یو پی اس های مدل   EXIM POWER  این کار به گونه ی اول انجام  شده است .لذا INPUT POWER FACTOR  به عدد استثنایی  0.99 رسیده است .

از طرفی  POWER FACTOR خود سیستم در مدل های ,1KVA, 2KVA 3KVA   عدد 0.9 است  ( بصورت سفارشی می توان از 0.8 استفاده کرد ).

لذا توانایی سرویس دهی به بارهایی با توان 20% بالاتر نسبت به مدلهای مشابه دارا است . برای مثال توان یک سیستم 6KVA  در این سیستم در حدود 5400 وات است  در صورتی که در سیسستم های مشابه  در بهترین حالت این توان به حدود 4200 ومیرسد .

2-3-وجود نرم افزار و سخت افزار مانیتورینگ (SNMP) :

شاید برای شما هم پیش آمده که در زمان قطعی برق و عدم دسترسی  به صفحه LCD  یو پی اس نتوانید از مقدار زمان پشتیبانی یو پی اس خبر دار شوید  کارت   SNMP به همراه نرم افزار  LanSafe   به مشتری این امکان را میدهد که در هر زمان به شرایط کامل  یو پی اس از قبیل ولتاژهای ورودی-خروجی –  دمای داخلی – ولتاژ باتری ها و… از طریق کارت SNMP  دسترسی داشته باشد ودر زمان قطعی برق شهر بتواند مدیریت صحیحی را بر روی مصرف کنندها انجام دهد . در  ضمن با استفاده از کارت SNMP  میتوان کلیه مشخصه های یو پی اس را کنترل نموده ودر صورت نیاز تغییر داد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.